Hlavným mestom slovenského športového marketingu sa v utorok 12. septembra stala na jeden deň Nová Dubnica. Zástupcovia jednotlivých klubov TIPOS Slovenskej hokejovej ligy sa stretli v priestoroch Hotela Elite, kde si pre nich SZĽH pripravil obsiahly seminár.
Obdobný koncept organizoval Slovenský zväz ľadového hokeja premiérovo. Konferenčná miestnosť sa už v ranných hodinách veľmi slušne zaplnila. „Ide hlavne o to, aby kluby pochopili nutnosť marketingu, bez ktorého sa dnes nedá napredovať. Teší ma, že manažéri a marketéri klubov sa stretli, dokázali si vymeniť poznatky a všeobecne sa viac spoznať. Na ľade sú síce súpermi, avšak mimo neho si vedia navzájom pomôcť,“ konštatoval jeden z hlavných iniciátorov akcie Peter Petráš, marketingový manažér TIPOS SHL.
Moderovanie seminára si pod svoje krídla vzal komentátor televízie JOJ ŠPORT Ladislav Fabo. Svoje skúsenosti ďalej posúvali kompetentní spíkri z brandže, medzi nimi napríklad expert na športový marketing Roman Krajniak: „Veľakrát som zažil, že sa ľudia snažili presvedčiť čelných predstaviteľov klubov o tom, aký je marketing dôležitý, avšak neverili im. Ak to počujú od ľudí z externého prostredia na určitých konkrétnych príkladoch, možno im to otvorí oči.“
Pozvanie prijal takisto Pavol Krutý. Stratég kreatívnej agentúry Zaraguza povýšil v ostatných rokoch hokej v Senici na vyššiu úroveň práve prostredníctvom marketingu. Hoci klub zo Záhoria hráva až tretiu najvyššiu súťaž, popýšiť sa môže návštevnosťami, za ktoré by sa nehanbili ani niektoré extraligové celky: „Snažil som sa čo najviac vychádzať z praxe a kluby povzbudiť, aby sa marketingu nebáli a vnímali ho ako nutnosť. Dnes už je to hygiena, niečo, čo musí byť. Nikde nie je napísané, že futbal a hokej budú navždy športovými jednotkami. Sú tu napríklad šípky či OKTAGON. Nesmieme sa sústrediť iba na samotnú hru, ale vnímať to ako určitý produkt.“
Zúčastnení sa okrem iného dozvedeli o význame TV prenosov, udržiavaní vzťahov so sponzormi či správnom spôsobe práce so sociálnymi sieťami. Prednášajúci neváhali zodpovedať všetky kladené otázky a posunúť svoje know-how ďalej. „Dôležité je, aby kluby pochopili, ako sa dá pracovať s partnermi aj fanúšikmi počas celej sezóny. Nekončí to tým, že sponzor zaplatí za reklamu na ľade alebo mantineli. Dnes je výrazne podhodnotený napríklad online priestor. Počuli sme nespočetné množstvo zaujímavých rád a nápadov, takže verím, že každý si niečo z marketingového seminára odniesol,“ so spokojnosťou vravel Peter Petráš.
Mário Bóna, HK MŠK Indian Žiar nad Hronom: „Veľmi vítam, že sa niečo podobné udialo, keďže doposiaľ sa nič takéto neorganizovalo. Prednášky boli naozaj do hĺbky vyčerpávajúce. Kvitujem, že niektoré kluby nemali problém odhaliť svoje zákulisie, ktoré verejne známe nie je. Budem veľmi rád, ak sa podobné akcie budú konať pravidelne. Pre celkový vývoj marketingu je to určite prospešné.“
Jakub Bróz, Modré krídla Slovan: „S Milanom Vajdom, naším marketingovým riaditeľom, sme pozvanie pána Petráša prijali radi. To, že na rovnakých pozíciách pracujeme aj v extraligovom klube neznamená, že nemáme z čoho čerpať. Utvrdili sme sa v tom, prečo pokračovať s vecami, ktoré robíme dlhodobo a naopak prečo obnoviť záležitosti, s ktorými sme prestali.“
Michal Škripec, HC Topoľčany: „Ide o príjemné obohatenie. Získali sme prínosné informácie, ku ktorým by sme sa inak možno nemali príležitosť dostať. Do budúcna nám to otvára nové možnosti a vízie.“
Marek Bajči, TIPOS SHL: „Takéto stretnutie klubov je veľmi prospešné. Účasť vnímam ako signál, že kluby marketing chcú robiť a spolupracovať s nami. Verím, že počas sezóny sa to postupne začne odzrkadľovať čoraz výraznejšie.“
Veronika Dobrodejová, TSS Group Spartak Dubnica: „Pre klub som začala robiť sociálne siete iba nedávno, takže ma organizácia tohto semináru veľmi potešila. Z každej prednášky som si vzala veľa podstatných vecí a verím, že ich v priebehu ročníka zužitkujem.“
Kristína Pavlikovská, Vlci Žilina: „Na seminár som sa naozaj tešila. Týmto dňom som nabrala novú inšpiráciu. Hoci biznisové témy mi príliš nesedia, páčila sa mi prednáška Romana Krajniaka o membershipe, keďže sa mu u nás v klube venujem. Rovnako som uvítala tipy pre sociálne siete od Danky Galicovej a opomenúť nesmiem ani Paľa Krutého zo Senice.“